Η βιωματική μάθηση χαρακτηρίζεται ως ένας εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης σε αντίθεση με τον παραδοσιακό. Το πιο σημαντικό σε αυτή τη διαδικασία μάθησης είναι ότι οι ίδιοι οι μαθητές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Συναρμολογούν, τοποθετώντας τα κομμάτια της κεντιρκής μονάδας του υπολογιστή πάνω στην μητρική πλακέτα και πειραματίζονται. Εξοικειώνωνται με τα υλικά μέρη ενός υπολογιστή κι έτσι αντιλαμβάνονται πιο σωστά την λειτουργία του.

Η βιωματική μέθοδος έχει στόχο να φέρει τον μαθητή σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης μέσα από την έρευνα (project), την παρατήρηση(observation), και την διάδραση (interaction) . Επιπλέον, οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες, να συνεργάζονται, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και να επικοινωνούν.

Εφαρμογή της μεθόδου στα πλαίσια του μαθήματος “ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ” Α’ λυκείου με την κ.Παλιεράκη